19 Şubat 2011

40 Haramiler'de "Harami Adayı" oldum :)

Biraz gecikmeli de olsa 40 haramiler Temel Fotograf Atölyesinde kursa geçen ay kursa başladım, ve büyük bir hevesle derslere devam ediyorum. Hocamız Muammer Yanmaz sayesinde, artık fotograf makinama aptal aptal bakmıyorum. İlk aldığımda makinaya aşık olmuştum, ancak makinanın onca tuşu ve ayarı karşısında kendimi aciz hissetmeye başlamıştım. Sürekli otomatikte aynı tarz fotograflar çekip çekip, bir türlü istediğim şeyleri yapamadığımı gördükçe beni sinir bastı ve makinadan birkaç ay uzak kaldım. Fotograf makinası ile iletişim kuramıyordum bir türlü. Her tarafını kurcaladım, el kitabını da okudum, belki birkaç şey kaparım diye ama bana mısın demedi. Fotograf dünyasına girmek ve lisanı öğrenmek gerekiyormuş meğersem. Lisanı da öğrenmek yetmiyor, neyi niye yapmak istediğini de bilmen gerekiyor. Deklanşöre deli gibi durmadan basmak değilmiş, iyi fotografçılık, onu öğrendim.
Birkaç haftada biraz biraz ısındım, artık fotografçılık dilinden birkaç kelime (enstantane, diyafram, iso, stop, vs.), ve bu kelimelerle neler ifade edebileceğimi anladım. Şimdilik güzel bir başlangıç yapmışım gibi hissediyorum. Gün geçtikçe, ve daha güzel fotograflar çektikçe, fotografçılığı daha çok seviyorum.
Fotograf ve Video Egitimi (DVD-Rom)

Hiç yorum yok: